بررسی تفاوت ردیاب های سیمی و ردیاب های آهنربایی
نوشته شده توسط : تکنوگارد

 

اگر شما هم تصمیم به خرید یک ردیاب خوب برای خودروی خود دارید، احتمالا متوجه شده اید که وقتی به بازار و فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنید، با انواع ردیاب‌ها مواجه می‌شوید که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ بدون شک این مساله باعث سردرگرمی شما در خرید ردیاب خواهد شد. ردیاب‌های سیمی و ردیاب‌های آهنربایی دو نوع متفاوت از ردیاب‌ها در بازار هستند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما کدام یک برای نیاز ما مناسب‌تر هستند؟ ردیاب خودروی سیمی بهتر است یا آهنربایی ؟ تفاوت ردیاب‌های سیمی و ردیاب‌های آهنربایی چیست؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی دقیق‌تر این دو ردیاب GPS بپردازیم.

ردیاب چیست

ردیاب، یک قطعه الکترونیکی است که با نصب آنن روی خودرو یا موتورسیکلت‌، می‌توان به صورت لحظه‌ای به موقعیت آن‌ها پی برد. این عمل از طریق اتصال به ماهواره‌هایی انجام می‌شود که در مدار زمین درگردش هستند. ردیاب‌ها در حال حاضر به عنوان ابزاری کاربردی برای بسیاری از ارگان‌ها و افراد محسوب می‌شوند. علاوه بر موقعیت‌یابی، آن‌ها به جلوگیری از سرقت، نظارت بر عملکرد کارکنان، کمک‌رسانی سریع در مواقع خطر، نظارت بر سلامت دانش‌آموزان و ... نیز کمک می‌کنند. ردیاب‌ها به دو نوع ردیاب بی‌سیم (آهنربایی) و ردیاب سیمی (معمولی) تقسیم می‌شوند و در ادامه، ویژگی‌های آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

ردیاب آهنربایی چیست

ردیاب‌های بی سیم یا همان آهنربایی، همانطور که از نامشان مشخص است، برای نصب در وسیله نقلیه نیاز به سیم‌کشی داخل خودرو یا موتورسیکلت ندارند. این ردیاب‌ها با استفاده از قطعه آهنربایی قوی که در آن تعبیه شده است، به قسمت فلزی وسیله نقلیه متصل می‌شوند. آهنربایی که برای این GPS استفاده می‌شود، بسیار قوی است و در زمان حرکت در جاده احتمال افتادن آن وجود ندارد. این ردیاب از ابتدای نصب، موقعیت دقیق وسیله نقلیه را نمایش می‌دهد. با استفاده از این ردیاب و با استفاده از تلفن هوشمند، لپتاپ یا کامپیوتر شخصی می‌توان تعداد زیادی از خودروهای مجهز به GPS را کنترل کرد.

منبع انرژی ردیاب مغناطیسی یک باتری قابل شارژ است که باید به طور میانگین هر 15 روز یک بار شارژ شود، با توجه به سرعت بروزرسانی موقعیت. هنگامی که باتری تمام شده، دستگاه از طریق پیامک به شما هشدار می‌دهد و اعلام می‌کند که باتری نیاز به شارژ مجدد دارد.

مزایای ردیاب آهنربایی

از میان مزایای اصلی ردیاب آهنربایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• نصب راحت بدون نیاز به سیم کشی و نصاب

• ارسال دقیق موقعیت زمانی و مکانی وسیله نقلیه

• امکان افزایش عمر باتری با کاهش فرکانس

• دارا بودن آهنربای قوی و مقاوم در برابر حرکت و تکان های شدید

ویژگی‌های یک ردیاب آهنربایی خوب

وقتی تصمیم به خرید یک GPS آهنربایی می‌گیرید، حتماً باید ویژگی‌های زیر را بررسی کنید تا بتوانید یک ردیاب مغناطیسی با کیفیت و عملکرد بالا را خریداری کنید:

• قابلیت کار با همه اپراتورهای همراه

• قابلیت شنود با استفاده از سیم کارت

• تحمل گرما و داغ شدن، زیرا ردیاب مغناطیسی برای نصب زیر خودرو بوده و باید قادر به تحمل شرایط آب و هوایی باشد، به ویژه در فصل تابستان.

• مقاومت مناسب در برابر گرد و خاک و آب. نصب این GPS زیر خودرو باعث می‌شود که در معرض تماس با گرد و خاک و آب قرار گیرد، بنابراین باید مقاومت مناسبی در برابر آنها داشته باشد تا عمر مفید آن افزایش یابد.

• عمر باتری بلند. هر چه عمر باتری بیشتر باشد، کیفیت باتری و عملکرد ردیاب بهبود می‌یابد و نیاز به شارژ مکرر ندارد.

علاوه بر این، لطفاً به یاد داشته باشید که داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش، یکی از عوامل مهم یک مارک خوب برای ردیاب آهنربایی است. این نوع ردیاب باید دارای کیفیت بالا برای بهبود عملکرد دستگاه و باتری باشد و به دلیل حساسیت موضوع ردیابی، نباید با مشکل مواجه شود.

ردیاب سیمی چیست

این نوع ردیاب، با استفاده از سیم کشی داخل خودرو، امکان ردیابی را فراهم می کند. منبع انرژی این ردیاب، برق خودرو است که در آن نصب شده است. به دلیل عدم نیاز به شارژ باتری، این نوع ردیاب، طرفداران زیادی دارد. اما باید توجه داشت که با توجه به اینکه این ردیاب به سیم خودرو متصل می شود، ممکن است سارقان به راحتی در قسمت هایی که سیم برق وجود دارد، آن را غیرفعال کنند. به همین دلیل برای نصب این ردیاب، حتماً به یک نصاب حرفه ای مراجعه کنید که تخصص و مهارت بالایی در نصب GPS دارد.

مزایای ردیاب سیمی

مزایای اصلی سیستم ردیاب GPS سیمی عبارتند از:

- اتصال به برق خودرو و بدون نیاز به شارژ کردن دستی

- همیشه بودن آنلاین دستگاه بدون نگرانی از تمام شدن شارژ

- ارسال دقیق موقعیت زمانی و مکانی وسیله نقلیه

همانطور که اشاره شد، نصب این ردیاب باید توسط یک نصاب حرفه‌ای انجام شود تا ایمنی بالایی داشته باشد.

تفاوت ردیاب‌های سیمی و  آهنربایی

ردیاب های سیمی و آهنربایی از نظر میزان دقت مکان یابی تفاوت چندانی با هم ندارند و هر دو در این مورد بادقت هستند.  در واقع مهم ترین فرق این دو جی پی اس خودرو را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

نصب ردیاب آهنربایی راحتر از ردیاب سیمی است و نیازی به نصاب دارد در حالیکه برای نصب ردیاب سیمی حتما باید یک شخص آشنا به سیم  کشی خودرو اقدام به نصب آن کند. همچنین نصب ردیاب سیمی شامل هزینه است و ردیاب آهنربایی هزینه ای ندارد.

 GPS  آهنربایی کوچک است و قابلیت حمل دارند.  ردیاب های سیمی که نیاز به نصب دارند خیال شما را از بابت شارژ راحت می کند و لازم نیست نگران باشید که آیا شارژ دارد یا خیر! برعکس ردیاب های آهنربایی باید مراقبشان باشید که باتری آنها تمام نشود و در صورتیکه مراقب این مساله نباشید ممکن است در شرایط حساس قطع شود و شما به موقعیت خودرو دسترسی نداشته باشید.

قیمت ردیاب آهنربایی با سیمی تفاوت چندانی دارد بنابراین برای خرید این نوع ردیاب ها حتما در ابتدا به نایازهای خودتان توجه نمایید و ردیابی را خریداری کنید که با سلیقه شما سازگارتر است و بهترین عملکرد را برای شما به همراه دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره تفاوت ردیاب های سیمی و آهنربایی صحبت کردیم و هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دادیم.  ویژگی‌های ردیاب‌های سیمی و ردیاب‌های آهنربایی را بررسی کرده و این دو ردیاب را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم. در نتیجه، متوجه شدیم که تفاوت مهم بین آن‌ها در نحوه نصب و منبع انرژی آن‌ها است. به یاد داشته باشید که با توجه به نیاز خود، بهترین ردیاب جی پی اس را انتخاب کنید.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: